معجزه ای که خیارشور می تواند برای سلامتی شما انجام دهد

6 مهر سال 1400

خیارشور بیشتر از این است که یک لقمه ترد و تند به ساندویچ یا برگر مورد علاقه شما اضافه کند. خیارشور همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی در آب نمک سرکه است.

خیار بومی هند است ، جایی که از قبل از تاریخ نگارش در آنجا خورده شده است. کریستف کلمب در قرن 15 خیار را به قاره آمریکا آورد. مردم حدود 4000 سال پیش ترشی آنها را به عنوان راهی برای حفظ و افزایش عمر مفید آنها برای حمل و نقل شروع کردند.

امروز می توانید خودتان خیارشور کنید. خواربار فروشان انواع زیادی از جمله ترشی شوید ، ترشی های شیرین خرد شده و نیزه های ترش را به فروش می رسانند.
مشخصات تغذیه

مانند بیشتر سبزیجات ، ترشی تقریباً تمام آب است و چربی یا پروتئین بسیار کمی دارد. آنها همچنین دارای غلظت بالایی از ویتامین ها هستند زیرا آب نمک شور آب ترشی ها را بیرون می کشد.

ارزش غذایی آنها بسته به نوع آن متفاوت است. به عنوان مثال ، یک ترشی شوید کامل دارای موارد زیر است:

20 درصد مقدار توصیه شده روزانه ویتامین K ، که به لخته شدن خون شما کمک می کند و استخوان های شما را قوی نگه می دارد
6 درصد از کلسیم بزرگسالان برای استخوان ها و دندان های قوی و اعصاب سالم نیاز دارند
6 درصد از نیاز روزانه شما به پتاسیم ، که به عملکرد صحیح اعصاب شما کمک می کند
3 تا 4 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین C ، آنتی اکسیدان که از سلول های شما در برابر آسیب محافظت می کند
1 of از ارزش روزانه ویتامین A ، برای بینایی ، سیستم ایمنی بدن و بارداری سالم مهم است

اگر ترجیح می دهید یک وعده ترشی ترشی ترشی کنید ، نصف فنجان نان شیرین خرد شده و ترشی کره دارای موارد زیر است:

بیش از 3 درصد از ارزش روزانه شما برای ویتامین A
حدود 1/3 نیاز روزانه شما به ویتامین K
حدود 4 درصد کلسیم روزانه
حدود 2 درصد از نیاز روزانه شما به پتاسیم

ترشی تخمیر شده

غذاهای تخمیر شده مانند کفیر ، کیمچی و میسو می توانند به سلامت روده شما کمک کنند. اما بیشتر ترشی های موجود در قفسه های مواد غذایی تخمیر نمی شوند ، که از مخمر ، باکتری و سایر میکروب ها برای حفظ غذاها استفاده می کند. در عوض ، ترشی ها اغلب از خیساندن در آب نمک سرکه و ادویه جات ترش می کنند.

برای ترشی های تخمیر شده ، یک فروشگاه مواد غذایی سالم امتحان کنید یا خودتان تهیه کنید. به دنبال برچسب هایی باشید که روی آن نوشته شده است “به طور طبیعی تخمیر شده است”. وقتی شیشه را باز می کنید ، باید حباب هایی روی سطح مشاهده کنید که نشانه وجود باکتری های زنده در داخل آن است.
فواید سلامتی

به هضم غذا کمک می کند. ترشی های تخمیر شده پر از باکتری های خوبی به نام پروبیوتیک ها هستند که برای سلامت روده مهم هستند.

با بیماری ها مبارزه می کند. خیار سرشار از آنتی اکسیدانی به نام بتاکاروتن است که بدن شما آن را به ویتامین A تبدیل می کند. کاروتن یک ترکیب قدرتمند است که نشان می دهد به کاهش احتمال مرگ ناشی از بیماری های قلبی ، سکته مغزی ، سرطان ، بیماری های تنفسی و سایر بیماری ها کمک می کند.

ممکن است گرفتگی عضلات را تسکین دهد. برخی از ورزشکاران بعد از ورزش با آب ترشی قسم می خورند تا سریعا الکترولیت های از دست رفته را جایگزین کنند. یک مطالعه نشان داد که آب ترشی ممکن است کمی بهتر از آب برای تسکین گرفتگی عضلات عمل کند. اما شواهد ضعیف است.

خواص قند را مهار کنید آب ترشی ، به ویژه سرکه موجود در آن ، ممکن است به حفظ سطح قند خون شما کمک کند. این ممکن است برای افرادی که در معرض دیابت هستند مفید باشد.
برای چه باید تماشا کرد

نحوه تهیه خیارشور خانگی

دو روش اصلی برای تهیه ترشی خود وجود دارد. یک راه این است که آنها را با سرکه آب کنید. راه دیگر این است که خیارها را فقط با نمک و آب تخمیر کنید. صرف نظر از روش ، نکات کلی را دنبال کنید:

خیارهای تازه ، سفت و بدون آسیب انتخاب کنید.
از نمک کنسرو یا ترشی استفاده کنید. نمک های دیگر آب نمک را تیره می کند.
دانه شوید ، ترب کوهی ، دانه خردل ، سیر و ادویه جات دیگر را اضافه کنید.
دستورالعمل های جوشاندن و کنسرو کردن را با دقت دنبال کنید تا از رشد باکتری های بد داخل جلوگیری شود.
چند هفته قبل از خوردن ترشی در کوزه های در بسته نگهداری کنید.

 

نویسنده: آنجلا نلسون

 

 

نظرات 0

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *